Wkład w mój „pierwszy raz”, czyli zaległe słowo wstępu.

Dziś krótko, jednak i sam temat nie jest na tyle istotny (na dziś) by rozprawiać na dwa tysiące słów.

Motywacją do pisania stał się kolega Dawid. Jeszcze wcześniej Kasia B., która namiętnie tonem nie znoszącym sprzeciwu powtarzała: Bartek, weź się ogarnij i zacznij pisać! Będziesz się pracą (na etat) zajmował? Powinieneś pisać, nie tracić czas na duperele 😉

Odnośnie Dawida. Kiedyś luźnie rzucił na Facebook, że w sumie powinienem spróbować pisać. Więc próbuje. Dodatkowo znając siebie i odruch darcia, gniecenia, a niekiedy palenia zapisanych kartek papieru, zainwestowałem w aplikację „Day One”, która dzięki synchronizacji z innymi urządzeniami, daje mi swobodę w pisania i edytowania praktycznie w każdym miejscu i w każdej sytuacji.

Dodam, że kilka lat temu zacząłem pisać. Tradycyjnie, na papierze. I dziś, kiedy wiem, że baza odręcznie spisywanych myśli przepadła, elektroniczna forma oraz kopia w chmurze zdaje się być bezpieczniejszym rozwiązaniem. Ponadto uświadomiłem sobie, że ładne, funkcjonalne i bądź co bądź kosztowne narządzie na którym piszę (Macbook) sprawią, że po pierwsze działam, po drugie: nie wyrzucam. Czyżby kartki papieru na które przelewałem myśli, były brzydkie? Prawdopodobnie.

Post scriptum. 

Dziękuję jeszcze jednej osobie. Pawłowi S. Udostępnił mi przestrzeń, nie absorbował (co w jego przypadku jest mega wyczynem – uwierzcie na słowo 😉 ) i nie krytykował.
To ostatnie jest szczególnie ważne. Potrafię zniechęcić się na całe lata. Dziś wiem jak dużo czasu straciłem, co wyłącznie nakręca mnie do tego by się nie poddawać i kontynuować pisanie.

Ostatnia osoba, która dopięła moją pewność siebie jest Ola S. Obiecaliśmy sobie wsparcie podczas jednej z krótkich rozmów w pracy (tak, tej na etacie 😛 ).

 

Skomentuj

